Generální finanční ředitelství vydalo Informaci k vymezení způsobů potvrzování dokladů o prodeji zboží při vracení daně z přidané hodnoty fyzickým osobám ze třetích zemí při vývozu zboží.
Informace vymezuje možné způsoby potvrzování dokladů o prodeji zboží za účelem vracení DPH fyzickým osobám ze třetích zemí při vývozu jimi nakoupeného zboží z Evropské unie, po jejichž předložení je plátce povinen vrátit daň zahraniční fyzické osobě ve smyslu ustanovení § 84 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
Podmínky uvedené v této Informaci se vztahují pouze na případy uplatnění nároku na vrácení daně zahraničním fyzickým osobám při vývozu zboží, které je nakoupeno v České republice.
Připomeňme, že s účinností od 1. července 2017 je v ustanovení § 84 odst. 5 zákona o DPH uvedeno, že celní úřad potvrdí splnění podmínek podle odst. 2 na prvním vyhotovení dokladu o prodeji zboží, nebo elektronicky. Dále podle odst. 6 zákona o DPH je plátce, který uskutečnil zdanitelné plnění, povinen daň vrátit zahraniční fyzické osobě nebo jiné osobě na základě jejího prohlášení, že jedná jménem a ve prospěch zahraniční fyzické osoby, pokud předloží potvrzené první vyhotovení dokladu o prodeji zboží nebo první vyhotovení dokladu o prodeji zboží a potvrzení o tom, že splnění podmínek podle odstavce 2 bylo celním úřadem potvrzeno elektronicky.
V této souvislosti byl Celní správou ČR již do praxe zaveden elektronický systém potvrzování dokladů o prodeji zboží zahraničním fyzickým osobám při výstupu zboží z území Evropské unie přes tuzemské celní úřady výstupu ve smyslu ustanovení § 84 zákona o DPH. Hlavními důvody zavedení tohoto…